15.10 2021

Błękitna Szkoła 2021/22

Już po raz kolejny gościmy na Błękitnej Szkole we Władysławowie. Uczniowie klas V-VIII realizują swoją nagrodę za wysokie osiągnięcia w ubiegłym roku szkolnym.

Pierwszego dnia braliśmy udział w zajęciach terenowych w porcie Władysławowo. Obserwowaliśmy przyrodę z bliska.

Kolejnego dnia odbyła się wycieczka do Jastrzębiej Góry, Żarnowca, Grót Mechowskich i Krokowej. Poznaliśmy historię Ziemi Puckiej i  elektrowni żarnowieckiej. Odwiedziliśmy Groty Mechowskie, Gwiazdę Północy i zamek w Krokowej. Następnie odbyły się zajęcia o tym, jak czytać mapy i posługiwać się nimi w terenie. Dowiedzieliśmy się, jak powstała mierzeja helska i skąd się biorą klify.

Trzeciego dnia pobytu wybraliśmy się pociągiem na Hel do  Fokarium. Mięliśmy okazję zobaczyć karmienie fok połączone z treningiem zdrowotnym. Wzięliśmy udział w niezwykle ciekawych zajęciach uświadamiających nam, jak bardzo człowiek szkodzi przyrodzie oraz co możemy zrobić, by ratować Matkę Ziemię. Z lornetkami wyszliśmy w teren, by przyjrzeć się bliżej nadmorskim ptakom. Po powrocie do Władysławowa wyruszyliśmy do muzeum Motyli oraz muzeum Iluzji, gdzie uczniowie świetnie się bawili. Czwartego dnia uczyliśmy się robić papier czerpany, każdy mógł się wykazać inwencją twórczą. Powstały niezłe "dzieła sztuki". Po obiedzie spędziliśmy czas bardzo aktywnie, biorąc udział w grze terenowej na terenie Władysławowa. Wszystkie 16 zadań wykonaliśmy wzorowo.  Na kolacji czekała nas miła niespodzianka, pizza bez granic.

Nasz pobyt w Błękitnej Szkole był pełen wrażeń i atrakcji.