
Stowarzyszenie Speranda 28 lutego 2024 roku podpisało umowę z Województwem Pomorskim o powierzenie grantu na realizację zadania w ramach projektu Regionalne wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w pomorskich szkołach.
Cel główny – podniesienie jakości edukacji w województwie pomorskim oraz zwiększenie wewnętrznej spójności edukacyjnej regionu poprzez kształtowanie i rozwój kompetencji kluczowych uczniów oraz podniesienie kompetencji nauczycieli.
Cele szczegółowe:
- Zwiększenie szans na sukces edukacyjny uczniów Społecznej Szkoły Podstawowej w Niepoględziu, które osiągają najniższe wyniki na egzaminach zewnętrznych, poprzez wdrożenie programów wsparcia ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych.
 - Wprowadzenie do procesu dydaktycznego treści związanych z dziedzictwem historycznym regionu, jego nadmorskim położeniem oraz edukacją kulturalną, uwzględniających współczesne wyzwania cywilizacyjne, takie jak zmiany klimatyczne i rozwój technologiczny.
 - Rozwój kompetencji nauczycieli, w tym umiejętności wychowawczych, cyfrowych, interpersonalnych i komunikacyjnych, aby lepiej wspierali uczniów w procesie edukacyjnym.
 - Wzmocnienie kwalifikacji nauczycieli – doradców zawodowych, aby skuteczniej przygotowywali uczniów do wyboru ścieżki zawodowej i radzenia sobie na rynku pracy.
 - Podniesienie kompetencji kadry zarządzającej szkołą oraz przedstawicieli organu prowadzącego, w tym umiejętności menadżerskich, aby efektywniej zarządzali placówkami i wspierali ich rozwój.
 
Grupa docelowa:
- uczniowie, nauczyciele i dyrektorzy szkoły w Niepoględziu,
 - rodzice,
 - pracownicy merytoryczni organu prowadzącego.
 
Zakres działań związanych ze wsparciem szkoły:
1. W ramach grantu Stowarzyszenie Speranda i Społeczna Szkoła Podstawowa realizować będą:  
     W odniesieniu do uczniów:
- ligi przedmiotowe,
 - wsparcie psychologiczno-pedagogiczne,
 - doradztwo zawodowe,
 - warsztaty,
 - wycieczki
 - doposażenie klas.
 
W odniesieniu do nauczycieli:
- szkolenia,
 - inne formy podnoszenia kompetencji w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów, realizacji zindywidualizowanego procesu kształcenia, wykorzystania technologii komunikacyjno-informacyjnych oraz stosowania aktywizujących metod i technik nauczania.
 
W odniesieniu do doradców zawodowych:
- szkolenia,
 - inne formy doskonalenia podnoszące kompetencje, w szczególności w zakresie rozpoznawania predyspozycji uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także wskazywania ścieżek rozwoju edukacyjnego lub zawodowego.
 
Wsparciem planuje się objąć 177 uczniów oraz 23 osoby będące kadrą szkoły.
Całkowita wartość grantu: 300 900,00 PLN  
- Dofinansowanie UE: 277 078,75 PLN  
- Dofinansowanie z budżetu państwa: 16 298,75 PLN  
Okres realizacji projektu: 2024-02-28– 2025-06-30