12.06 2022

WYCIECZKA (SUNTAGO, WARSZAWA 12-15 czerwca 2022 r.)

Dzień I

Nasi uczniowie z klas I-VI wyruszyli 12 czerwca 2022 r. na wycieczkę. Wyjazd w późnych godzinach nocnych nie stanowił żadnego problemu, śniadanie w McDonaldzie i poranne zabawy na placu zabaw były początkiem bardzo aktywnego dnia. Uczniowie pełni energii rozpoczęli swoją wycieczkę od całodniowego pobytu w Suntago. W miejscowości Wręcza w powiecie żyrardowskim mieliśmy okazję odwiedzić największy zadaszony park wodny w Polsce i środkowej Europie, „Suntago Wodny Świat”. Strefa: „Jamango Wodna Dżungla” mieściła 32 zjeżdżalnie na 6 kondygnacjach o łącznej długości ponad 3,2 kilometrów, 300 żywych palm oraz 4 tysiące leżaków. Dzika rzeka, sztuczna fala oraz jacuzzi były kolejnymi atrakcjami dla uczniów. Około godziny 18.00 udaliśmy się do naszego miejsca noclegowego, tam czekała na nas obiadokolacja. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni nie możemy doczekać się kolejnego dnia…

Dzień II

Dzień drugi naszej wycieczki poświęciliśmy na zwiedzanie naszej stolicy. Wyruszyliśmy tuż po śniadaniu. Warszawska Starówka zachwycała nas kolorowymi kamienicami i wyjątkową atmosferą wąskich uliczek. Wrażenie zrobił na nas Rynek Starego Miasta. Na samym środku rynku stoi pomnik Syrenki, która stała się godłem i opiekunką miasta. Spacerowaliśmy również wzdłuż ulic Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat, gdzie usytuowane są m.in. Pałac Prezydencki, zabytkowy kampus Uniwersytetu Warszawskiego, piękne kościoły i kamienice. Widzieliśmy również: Barbakan, Pomnik Powstania Warszawskiego, Grób Nieznanego Żołnierza. Później udaliśmy się do Łazienek Królewskich, w których znajdowała się letnia rezydencja ostatniego króla Polski – Stanisława Augusta Poniatowskiego. Nasze popołudnie spędziliśmy zwiedzając Pałac Kultury i Nauki, wjeżdżaliśmy windą na taras widokowy na 30. piętrze, aby zobaczyć przepiękną panoramę miasta  z wysokości 114 metrów. Udało nam się również spędzić chwilę w „Złotych Tarasach”. Dzień zakończył się dla większości uczniów obiadokolacją, ale nasi najmłodsi kibice piłki nożnej znaleźli jeszcze trochę siły, aby wieczór spędzić na oglądaniu meczu, w którym grała Polska drużyna. Zdecydowanie, był to dzień pełen wrażeń!

Dzień III

Kolejny dzień naszej wycieczki upłynął nam bardzo szybko. Tuż po śniadaniu, udaliśmy się na Stadion Narodowy. Obiekt zrobił na nas duże wrażenie. Przewodnik opowiedział nam kilka ciekawostek związanych z tym miejscem. Uczniowie mieli okazję zobaczyć proces zwijania murawy, byli bardzo zaskoczeni, ponieważ poprzedniego dnia oglądali w telewizji mecz, który rozgrywał się właśnie w tym miejscu. Kolejnym etapem naszej wycieczki było Muzeum Wojska Polskiego, jedyne muzeum w Polsce, w którym można zapoznać się z historią Wojska Polskiego od jego początków przypadających na wiek X do końca II wojny światowej. Największą atrakcją dla uczniów okazały są czołgi, samochody wojskowe i samoloty stojące w parku plenerowym przed budynkiem. Po zwiedzaniu muzeum udaliśmy się na pyszny obiad i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Pełni wrażeń, choć też odrobinę zmęczeni, wróciliśmy do swoich domów.