12.06 2017

DZIEŃ MAMY – WYCIECZKA NA KASZUBY

W tym roku dzieci z grupy maluchów postanowiły zabrać swoje najukochańsze mamusie na wycieczkę, dlatego 26 maja w prezencie podarowały im bilet, który upoważniał do wstępu do „Wesołego Autobusu” odjeżdżającego spod budynku przedszkola 12.06.2017 r. o godz. 9.00. Tego dnia po sprawdzeniu biletów i zajęciu miejsc przez wszystkich zaproszonych, wyruszyliśmy w nieznane. Jechaliśmy i jechaliśmy, aż dojechaliśmy do Kaszubskiego Parku Miniatur i Parku Gigantów położonych w miejscowości Strysza Buda.

Najpierw obejrzeliśmy ok. 60 makiet w skali 1:25, które były wiernymi kopiami najbardziej charakterystycznych obiektów Kaszub, Polski i Świata. Widzieliśmy między innymi: Sanktuarium Sianowskie, Kalwarię Wejherowską, Gdański Żuraw, Kościół Mariacki oraz Statuę Wolności, Sfinksa, Krzywą Wieżę w Pizie, a także pomnik składający się z czterech głów amerykańskich prezydentów czy Chrystusa z Rio. Dodatkową atrakcją było zwiedzanie Bajkowej Krainy i mini ZOO, gdzie dzieci mogły pogłaskać żywe zwierzątka. Odwiedziliśmy również Zamek Strachu i Gabinet Śmiechu, w którym znajdowały się magiczne lustra zniekształcające wizerunek. Po tym wszystkim, aby chwilę odpocząć, udaliśmy się na ciepłą kawę, herbatę i ciasto.

Nie był to jednak koniec naszej wycieczki, gdyż stamtąd, śpiewając piosenkę „Jedzie pociąg z daleka”, udaliśmy się bajkową ciuchcią w krótką podróż do Kaszubskiego Parku Gigantów. Tam z kolei podziwialiśmy gigantyczne owady     i ptaki, ogromne przedmioty, np. kubek z charakterystycznymi kaszubskimi wzorami, siedmiomilowe buty, grzyby, kręgle, szachy, krzesło ze stolikiem, wywrotkę oraz mieszkańców lasu, a także samolot Tupolew, Monster Trucka oraz Świat Krasnali.

Po tak wielu atrakcjach udaliśmy się na przepyszne kiełbaski z grilla, kawę, ciasto i oczywiście lody.

Na sam koniec wszystkie dzieci zebrały się przed swoimi mamami i prezentując krótką inscenizację pokazały im jak bardzo je kochają. A na dowód tym słowom wręczyły swoim mamusiom własnoręcznie zrobione świeczniki.
Zarówno w jednym, jak i w drugim parku, wszyscy uczestnicy wycieczki doznali niezapomnianych wrażeń. „Chociaż pogoda płatała nam figle, to i tak było baaaardzo suuuuuuper” – takimi słowami ze strony mam zakończyła się nasza wyprawa dookoła świata.