25.11 2019

Błękitna Szkoła Władysławowo

Dzień 1 (25.11.2019). Jak zapowiadaliśmy grupa uczniów klas starszych wyruszyła na Błękitną Szkołę do Władysławowa. W ten sposób odbierają drugą część swojej nagrody za bardzo dobre wyniki w nauce w minionym roku szkolnym. Po przyjeździe i zakwaterowaniu czekał na nas smaczny obiad w restauracji „Karczma” gdzie będziemy jedli przez cały pobyt . Po obiedzie zajęcia z p. JAROSŁAWEM Wrosz - temat "survival - jak przeżyć w dziczy"; uczniowie poznali podstawowe zasady i techniki konieczne do przetrwania . Po kolacji część uczniów poszła na zajęcia sportowe na wielofunkcyjnym boisku, pozostali spędzali czas z p. Arturem grając w gry planszowe, tenisa stołowego i piłkarzyki.

Dzień 2 (26.11.2019). Dzień zaczynamy pobudką o godzinie 7.30, o 8.00 poranny rozruch prowadzony przez p. Karola. Na 9.00 idziemy do Karczmy – na śniadanie. Po śniadaniu odbyły się zajęcia pt. Brzegiem Bałtyku, prowadzone przez p. Lucynę Bizewska; na początku - o mięczakach Bałtyku i o skalach. Później wyruszyliśmy brzegiem morza do Chłapowa gdzie uczniowie uczestniczyli w zajęciach o bursztynie w pracowni Damroka. Druga część dnia to zajęcia z p. Peicher pt. Przyroda z bliska; poznawaliśmy szatę roślinną wybrzeża oraz życie i zwyczaje żmii zygzakowatej oraz nietoperzy. Po kolacji „sportowcy” poszli na zajęcia z panem Karolem, a pan Artur i reszta zorganizowali karaoke. Wieczór zakończył seans kinowy.

Dzień 3 (27.11.2019). Po śniadaniu ruszyliśmy na Hel. Zwiedzanie rozpoczęliśmy wizytą w Fokarium Helskim, gdzie uczestniczyliśmy w karmieniu oraz sprawdzaniu zdrowia fok, następnie wysłuchaliśmy lekcji o ssakach Bałtyku. Drugim punktem było zwiedzanie Domu Morświna, gdzie zgłębialiśmy wiedzę o tym pięknym stworzeniu. Trzeci punkt to wizyta w Muzeum Rybołówstwa na Helu. W tym miejscy uczniowie sami mogli przekonać się jak to jest sterować statkiem, wyciągać sieci, rozpoznawać gatunki ryb. Następnie udaliśmy się na latarnie Helską. Po drodze na Cypel zwiedziliśmy bunkry, poznając historię obrony Helu. Uczniowie naszej szkoły oficjalnie zdobyli Hel!!! Powrót do Władysławowa to dla wielu pierwsza w życiu podróż pociągiem. Dalszą część dnia to zajęcia na orliku i seans filmowy. Po kolacji zostały rozdane słodkie nagrody: w kategorii "pokój i porządek" wygrali Damian, Olek, Krystian, Mateusz. Dzisiaj swoje urodziny obchodziła Larisa, która dostała słodki prezent od opiekunów obozu i od swoich koleżanek. Wszyscy uczniowie otrzymali słodkości – z życzeniami „słodkich snów”.

Dzień 4 (28.11.2019). Tradycyjnie dzień rozpoczęliśmy porannym rozruchem i śniadaniem. Pierwsze zajęcia pt. "Poznajemy Drzewa " przeprowadziła pani Lucyna. Uczniowie w sali poznawali gatunki drzew, sposoby pomiaru, wykonali krzyżówki i quiz o drzewach. Następnie wyruszyliśmy w teren by wykorzystać zdobytą wiedzę w rozpoznawaniu drzew. Po obiedzie drugie zajęcia dotyczące poznawania ptaków. Uczniowie nauczyli się korzystać z lornetek i poznali sposoby rozpoznawania ptaków. Po tych zajęciach wybraliśmy się pociągiem do Pucka, gdzie w nagrodę za bardzo dobre zachowanie i pracę na zajęciach uczniowie mieli ucztę w McDonalds. Kolacja tego dnia to uczta z pizzą. Ostatni wieczór to przysłowiowa zielona noc i zabawy z balonami.

Dzień 5 (29.11.2019). Ostatni dzień pobytu w "Błękitnej Szkole" we Władysławowie. Noc pełna wrażeń, zabawy z balonami, karaoke oraz oczywiście "błękitne" szaleństwo, które nie ominęło nawet opiekunów! Noc okazała się bardzo bardzo krótka; rano ciężko było wstać i iść na śniadanie. Ale daliśmy radę i napełnieni energią wróciliśmy do ośrodka pakować się do wyjazdu. Ciężko uwierzyć że to już koniec, tydzień upłynął bardzo szybko. Uczniowie dziękują szkole za zorganizowanie tak wspaniałego wyjazdu i zapewnienie równie wspaniałych atrakcji. Dziękujemy też opiekunom: p. Arturowi Stefaniukowi i p. Karolowi Szczepańskiemu, którzy są także autorami codziennych relacji! Szczęśliwi żegnamy Władysławowo! A od poniedziałku gorliwie pracujemy – koniec semestru coraz bliżej, a każdy z nas chciałby w przyszłym roku znowu zasłużyć na taką nagrodę!