05.06 2021

ENERGYLANDIA

Dzień 1.

Energylandia. Zator i Energylandię przywitaliśmy w godzinach porannych. Mimo zmęczenia, szybko naładowaliśmy baterie po pysznym śniadaniu. Z energią ruszyliśmy do największego parku rozrywki w Polsce. Uczniowie w pełni korzystali z wszystkich stref tematycznych, m.in. z : Bajkolandii, Strefy Familijnej, Ekstremalnej, Smoczego Ogrodu, Water Parku i Aqualantis. Największe emocje wywołał Hyperion- drugi najwyższy i najszybszy rollercoaster w Europie. Najwięcej radości natomiast sprawiła kolejka Śmiejżelki i Toffifee. Każdy znalazł coś dla siebie. Spaleni słońcem, rozbawieni, naładowani pozytywną energią ruszyliśmy do Białego Dunajca. Tu przywitano nas po góralsku - suto zastawionym stołem. Po tak aktywnym dniu nie trzeba było długo przypominać o ciszy nocnej. Jutro kolejny dzień wrażeń!

Dzień 2.

Zakopane. Dzień zaczęliśmy od wjazdu kolejką linową na Gubałówkę. Po krótkim spacerze pośród górskich widoków zjechaliśmy na dół wyciągiem krzesełkowym. Dla wielu było to ekstremalne przeżycie. Następnie udaliśmy się na Krupówki, gdzie można było skosztować góralskich specjałów i kupić pamiątki. Mieliśmy też okazję zobaczyć tradycyjny, góralski ślub. Później zobaczyliśmy Wielką i Małą Krokiew oraz nowopowstałe skocznie treningowe, na których trenują już 7-8 latkowie w ramach lekcji w-fu. Jako że pogoda dopisała realizowaliśmy dalszy program wycieczki: Odwiedziliśmy Kapliczkę w Jaszczurówce zbudowaną bez użycia gwoździ. Następnie spędziliśmy miłe popołudnie w góralskiej izbie regionalnej w Murzasichle. Były gawędy, śpiew i ciekawostki o życiu na Podhalu. Dzień zakończyliśmy w Pieninach, a dokładniej w miejscu, gdzie kręcono "Janosika". Stamtąd wróciliśmy do pensjonatu na pyszną obiadokolację.

Dzień 3.

Kraków. Kraków zwiedzaliśmy w pełnym słońcu. Przewodnik oprowadził nas po Trakcie Królewskim, przekazał ciekawostki o Wawelu, jego mieszkańcach. Przy okazji przepytał uczniów ze znajomości ważnych wydarzeń historycznych związanych z Krakowem. Niektórzy zapunktowali! Zwiedziliśmy Sukiennice, byliśmy pod oknem Papieskim, zobaczyliśmy miejsce, w którym mieszkał niegdyś patron naszej szkoły. Na końcu odwiedziliśmy Smoka Wawelskiego. Były pamiątki, zdjęcia, krakowskie obwarzanki. Pełni wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną. Nie możemy doczekać się niespodzianki, którą będzie relacja z drona z pobytu na wycieczce. Taki gratis od naszego kierowcy pana Bartka.